Glasräcken Stockholm

För en ljus och inbjudande miljö

Glasräcken

Fem tips om glasräcken på altanen eller uteplatsen

Uteplatsen eller altanen är utmärkta användningsområden för våra snygga och kvalitativa glasräcken. Här berättar vi mer om hur du kan tänka om du funderar på att använda glas som avskiljare på verandan.

Det finns få smartare lösningar på en altan än ett snyggt glasräcke. Det tillför ett stort värde på huset, både när det handlar om värdet och användandet. Här är fem starka skäl till att använda glasräcken till din veranda.

Utsikten

Behöver väl knappast sägas egentligen? Ett glasräcke är i princip oslagbart när det handlar om att skapa en vacker utsikt. Att sitta och njuta av en solnedgång en ljum sommarkväll utan något som skymmer är ett argument för ett glasräcke som räcker för de flesta.

En känsla av ljus och utrymme

Genom att undvika staket eller plank runt altanen eller verandan så kommer hela platsen att kännas större och ljusare. Glaset skapar en öppen känsla och släpper in ljus i hela utrymmet.

Exklusivitet

Ett glasräcke är inte bara tryggt och tåligt, det ger dessutom ett exklusivt och elegant utseende som imponerar på svårflörtade grannar. Det finns olika varianter att välja mellan: aluminium, rostfritt stål, lackerat i svart och räcken utan stolpar. Det ger ett tidlöst och stilrent utseende som med största säkerhet ökar värdet på din uteplats.

Underhållsfritt

För en villaägare är underhållet ofta den absolut största utgiften. I det nordiska klimatet så utsätts det mest slitstarka material för hårda prövningar. Med ett glasräcke behöver du inte oroa dig för detta, då glas är ett mycket väderbeständigt material. Dessutom är det lätt att underhålla, behöver putsas emellanåt och man kanske behöver laga en och annan spricka. Med ett glasräcke kommer du att få gott om tid att njuta med en god bok och en uppfriskande drink istället för att jobba med reparationer!

Enkel montering

Ett glasräcke är befriande enkelt att handskas med. Med ett skräddarsytt räcke blir monteringen en enkel sak, oavsett om du installerar själv eller låta våra erfarna proffs göra jobbet. Våra glasräcken är dessutom lätta att beställa. Det behövs bara några snabba klick på webben eller ett telefonsamtal till vår duktiga kundservice.

glasräcke

Ett glasräcke ger din uteplats ett lyft